SEKALI PANDANG BAYI KEMBAR INI MEMANG COMEL ..NAMUN SEMUA TERKEJUT DAN MENANGIS SAAT TAHU ADA SESUATU DENGAN KEMBAR INI..

Sekali pandang bayi kembar ini memang comel..Namun semua terkejut dan menangis saat tahu ada sesuatu dengan kembar ini..

Untuk terus menonton video yang menarik ini sila kan langsung saja scroll ke video nya di bawah..

Video ini yang memaparkan kisah bayi kembar yang bila seorang pengguna media sosial facebook memposting foto mereka menarik minat ramai netizen.

Namun semua yang melihat foto bayi kembar tersebut terharu dan menitiskan airmata ketika tahu bayi kembar yang comel tersebut ada sesuatu yang menyayat hati.

Bayi kembar tersebut ternyata menerima kasih sayang dan simpati para netizen bila mengetahui bahawa mereka sebenarnya bayi kembar yang yatim piatu.

Bayi kembar tersebut kehilangan ibu selepas beberapa jam melahirkan mereka dan kemudian kehilangan ayah selang empat hari si ibu meninggalkan mereka buat selama lamanya.

Memang nasib malang yang menimpa bayi kembar yang comel itu mengundang kesedihan para netizen semua.

Nasib bayi kembar itu agak baik bila adik kepada arwah ayah mereka yang berusaha menjaga mereka walau pun amat kekurangan dari segi ekonomi.

Lihat saja keadaan bayi kembar yang di namakan hassan dan husin tersebut yang hanya mampu di balut dengan kain sarung batik wanita untuk mengelakkan kesejukan dan berkongsi bantal yang hanya layak untuk orang dewasa.

Bayi kembar tersebut tiada pakaian kelengkapan bayi yang sempurna, hanya tidur beralaskan tikar mengkuang sahaja.

Melihat keadaan mereka membuat ramai netizen yang tak dapat menahan rasa terharu dan menitiskan airmata mereka.
Sila tonton video:

Sumber : Adeheboh via halsemasa

Seterusnya..

Sekali pandang bayi kembar ini memang comel ..Namun semua terkejut dan menangis saat tahu ada sesuatu dengan kembar ini..

HEROIN filem Ali Setan iaitu Fauziah Ahmad Daud menyifatkan Allahyarham Azmil Mustapha sebagai individu yang menyenangkan dan tidak pernah bercerita buruk mengenai orang lain.

Fauziah atau lebih mesra dipanggil sebagai Ogy berkata, Azmil sudah dianggap sebagai seorang abang dan menyokong dia ketika Ogy di awal penghijrahan dahulu.

“Dia sudah macam abang saya. Sepanjang saya mengenalinya, dia tak pernah menyusahkan orang dan tak letak dirinya sebagai orang hebat.

“Semasa awal penghijrahan saya dahulu, dia orang pertama yang ketuk pintu rumah saya dan menyokong apa yang saya lakukan (bertudung). Walaupun saya masih aktif dengan industri seni, dia tak pernah memberi kecaman atau bercakap buruk di belakang.

Sekali pandang bayi kembar ini memang comel ..Namun semua terkejut dan menangis saat tahu ada sesuatu dengan kembar ini..

Ogy dan Azmil bergandingan dalam filem Ali Setan.

“Sebaliknya, dia buat saya lebih faham mengenai agama dan banyak mengajar saya mengenai keindahan Islam. Dia sanggup hidup bersusah tanpa duit dan harta kerana mencari keredaan Allah,” katanya kepada mStar Online.

Ogy dan Azmil pernah bergandingan sama dalam beberapa filem antaranya Ali Setan, Suara Kekasih, Gadis Hitam Putih dan Dewi Cinta.

Bagaimanapun filem Ali Setan (1985) arahan Tan Sri Jins Shamsuddin yang menggandingkan mereka berdua mengisahkan kehidupan pelajar universiti mencatatkan kutipan boxoffice.

Sementara itu, Ogy berkata dia terkejut dan seakan-akan tidak percaya apabila dimaklumkan oleh adiknya mengenai kematian Azmil.

“Apabila dapat berita daripada adik saya, jantung saya rasa macam nak luruh, tak percaya Azmil sudah tiada.

Sekali pandang bayi kembar ini memang comel ..Namun semua terkejut dan menangis saat tahu ada sesuatu dengan kembar ini..

Azmil (kiri) sentiasa menyokong rakan artis yang ingin berhijrah mendekati agama Islam.

“Selepas ini saya pasti akan merindui gelak tawa dia. Sekarang ini sudah tiada lagi orang yang akan memanggil saya dengan nama Asmidar.

“Kali terakhir kami bertemu tahun lalu di kediaman saya dan ada berhubung melalui telefon pada bulan lalu,” ujarnya yang turut memberi penghormatan terakhir kepada Allahyarham.

Azmil Mustapha, 64, meninggal dunia sekitar pukul 12.40 tengah hari di kediamannya di Seksyen 9, Shah Alam, Selangor pada Rabu.

Sekali pandang bayi kembar ini memang comel ..Namun semua terkejut dan menangis saat tahu ada sesuatu dengan kembar ini..

Petikan dari filem Mekanik.

Jenazah dibawa ke Masjid Sultan Salahudin Abdul Aziz Shah Alam untuk urusan serta solat jenazah dan dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Seksyen 21 Shah Alam, Selangor selepas waktu Asar.

Allahyarham pernah berkahwin sebanyak dua kali dan memiliki lima orang anak hasil perkahwinan itu berusia antara 15 tahun dan 32 tahun.

Dia juga mempunyai tiga orang cucu berusia antara dua dan lima tahun.
Filem-filem lain lakonan Allahyarham ialah Mekanik (1983) Driving School (1990), Kepala Angin (1987), Ceritera (2001) dan Puteri Gunung Ledang (2004).

sumber : mstar via halsemasa

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*